چین، به معترضان هنگ کنگ هشدار داد

به گزارش اخبار ورزشی، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه چین تاکید نمود هر گونه کوشش برای ایجاد ناآرامی در هنگ کنگ و آسیب رساندن به ثبات و شکوفایی این منطقه ناکام خواهد ماند.

چین، به معترضان هنگ کنگ هشدار داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تارنمای وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گزارش کرد وانگ یی که در توکیو بسر می برد روز دوشنبه در واکنش به پرسش خبرنگاران ژاپنی در خصوص انتخابات منطقه ای هنگ کنگ خاطرنشان کرد: فارغ از هر گونه تغییری که در اوضاع هنگ کنگ ایجاد گردد یک نکته کاملاً روشن است و آن این است که هنگ کنگ بخشی از سرزمین و یکی از مناطق اداری ویژه چین است و بخشی از چین خواهد ماند.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین و عضو شورای دولتی بنا به دعوت وزیر خارجه ژاپن در راس هیاتی برای شرکت در نشست وزیران خارجه گروه 20 که روزهای آدینه و شنبه در ناگویای ژاپن برگزار گردید به این کشور سفر نموده است او بعد از شرکت در این نشست به صورت رسمی از ژاپن دیدار کرد و با همتای ژاپنی خود در نخستین نشست سازوکار تبادلات و رایزنی انسانی و فرهنگی عالیرتبه چین و ژاپن، شرکت کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای منطقه ای هنگ کنگ روز گذشته (یکشنبه) با مشارکت 71.2 درصدی مردم برگزار گردید، از مجموع چهار میلیون و 100 هزار نفری که برای شرکت در این انتخابات پیشتر ثبت نام نموده بودند 2 میلیون و 940 هزار نفر برابر با 71.2 درصد در این انتخابات شرکت کردند.

انتخابات شوراهای منطقه ای هنگ کنگ هر چهار سال یکبار برگزار می گردد در انتخابات سال 2015 میلادی میزان مشارکت مردم 47 درصد بود میزان مشارکت در انتخابات سال جاری حتی از میزان مشارکت در انتخابات شورای قانونگذاری سال 2016 میلادی با 68 درصد که در آن حداقل 10 نامزد محلی انتخاب شدند فراتر رفت.

ششمین دوره انتخابات شوراهای منطقه ای سال 2019 منطقه اداری ویژه هنگ گنگ چین از صبح روز یکشنبه در 633 حوزه رای گیری شروع شد و تا ساعت 22:30 به وقت محلی ادامه داشت.

اگرچه نتیجه انتخابات روز گذشته هنگ کنگ هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما رسانه ها خاطرنشان کردند اردوگاه معترضان هنگ کنگی موسوم به هواداران دموکراسی پیروز این انتخابات شده و بیشترین کرسی ها را در برابر هواداران چین کسب نموده اند.

انتخابات منطقه ای هنگ کنگ هر چهار سال یکبار برگزار می گردد اما انتخابات سال 2019 در کانون توجه قرار گرفته است زیرا تشدید اعتراضات خشونت آمیز در پنج ماه گذشته تقریباً این قطب اقتصادی آسیا را فلج نموده است.

در انتخابات روز گذشته یک هزار و 90 نفر در 18 منطقه برای کسب 479 کرسی به رقابت پرداختند از میان 479 کرسی شوراهای منطقه ای، 452 کرسی توسط رای دهندگان انتخاب می شوند و 27 کرسی دیگر نیز روسای کمیته های روستایی در مناطق جدید هستند.

اگرچه اعضای شوراهای منطقه ای در تصمیم گیری های سیاسی شرکت ندارند اما همچنان می توانند در تصمیم گیری در خصوص تشکیل کمیته ای که رئیس اجرایی را انتخاب می نماید یاری نمایند.

شوراهای منطقه ای که به عنوان رابط بین مردم و دولت خدمت می نمایند، ارگان های مشاوره ای هستند که معمولاً در خصوص مسائل محلی مانند مسایل شهری و تامین امکانات رفاهی مردم تصمیم گیری می نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 428

به "چین، به معترضان هنگ کنگ هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، به معترضان هنگ کنگ هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید