10 خاصیت معجزه آسای سیر برای بچه ها

به گزارش اخبار ورزشی، مجله دلگرم/ سیر مواد مغذی بسیار غنی است و برای کودک شما مزایای سلامتی و خواص درمانی بسیار زیادی دارد. در این مقاله به آنالیز فواید سیر برای سلامتی بچه ها می پردازیم.

10 خاصیت معجزه آسای سیر برای بچه ها

چه زمانی می توانیم دادن سیر به کودک را آغاز کنیم؟

زمان دقیقی برای معرفی سیر به کودک وجود ندارد. بعضی از مادران ترجیح می دهند از 6 ماهگی به بعد مقدار کمی از سیر را به غذای کودک اضافه نمایند و بعضی دیگر از مادران تا یک سالگی کودک صبر می نمایند. پزشکان معمولا توصیه می نمایند برای دادن سیر و غذا های با طعم قوی مانند سیر به کودک تا 10 الی 11 ماهگی کودک صبر کنید تا از حساسیت های غذایی او به خوبی مطلع شده باشید.

مواد غذایی موجود در سیر

ترکیبات سیر در بین مواد غذایی بسیار جالب است، چرا که ترکیبات موجود در سیر و مواد تشکیل دهنده آن به صورتی است که آن را به یک غذای فوق العاده سالم تبدیل نموده است. مواد غذایی موجود در هر 100 گرم سیر عبارتند از:

ترکیبات مقدار موجود در هر 100 گرم سیر

فیبر 2/1 گرم

کربوهیدرات 33/1گرم

پروتئین 6/4 گرم

کالری 149 کالری

سدیم 17 میلی گرم

آهن 1.7 میلی گرم

1. تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر به دلیل تحریک سلول های بدن به خصوص سلول های ایزینوفیل (eosinophils)، دندریتیک (dendritic)، سلول های دفاعی و لنفوسیت ها به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن بچه ها به شمار

2. کاهش احتمال ابتلا به سرطان

ترکیبات موجود در سیر که فرد را از باکتری ها، ویروس ها و اکسیدان ها محافظت می نماید به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات ارگانوسولفور (organosulfur) است وقتی در بدن تجزیه می گردد و خواص آن افزایش می یابد. همه این ها با هم به افزایش سیستم ایمنی بدن کودک و محافظت از او در برابر عفونت، التهاب و انواع مختلف سرطان وابسته به دهان و دندان، روده و کلیه یاری می نماید.

3. بهبود سلامت قلب

انواع و اقسام کلسترول از زمان جوانی در عروق و شریان های بدن ذخیره می گردد و باید از همان زمان جوانی میزان کلسترول در خون را کنترل کرد. سیر یکی از مهمترین مواد غذایی است که باعث کاهش سطح کلسترول خون شده و خطر ابتلا به فشار خون و احتمال بروز حملات قلبی را کاهش می دهد.

4. از بین برنده انگل روده

کرم ها یا انگل ها ممکن است به وسیله غذا به معده و روده کودک وارد شوند و یا ممکن است به وسیله تخک گذاری راه خود را در داخل روده پیدا نمایند که منجر به عفونت و سایر بیماری ها می گردد. سیر یکی از بهترین روش ها برای کشتن این کرم های روده است.

5. محافظت در برابر عفونت های میکروبی

مجرای روده شامل باکتری های خوب و بد است. استفاده از دارو های شیمیایی برای از بین بدن باکتری های بد معمولا منجر به از بین رفتن همه باکتری های خوب و بد با هم می گردد. با این وجود سیر حاوی ترکیبات فیتو شیمیایی است که تنها به از بین بردن باکتری های مضر یاری می نماید. همچنین سیر به عنوان یکی از مواد غذایی است که زمان بهبودی بیماری های عفونی را سرعت می بخشد.

6. درمان سرماخوردگی های رایج

تغییر آب و هوا و رفتن به یک شرایط آب و هوایی سرد می تواند باعث سرما و سرفه در بچه ها گردد. استفاده از سیر می تواند به درمان سرما و سرفه در بچه ها موثر باشد. روغن موجود در سیر با خواص ضد میکروبی در مقابل ویروس ها و باکتری های بیماری زا مبارزه می نماید و باعث بهبود دستگاه تنفسی می گردد.

7. درمان درد گوش

سیر دارای خاصیت ضد قارچ، آنتی بیوتیک و آنتی ویروسی است پس نقشی اساسی در درمان گوش درد در بچه ها دارد. می توانید از روغن سیر بهره ببرید، آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را برای درمان گوش درد بهره ببرید. در این صورت کودک شما از درد شدید گوش خلاص خواهد شد.

8.درمان فشار خون

سیر می تواند در درمان فشار خون در بچه ها، مؤثر باشد. آلیسین موجود در این گیاه سبب باز کردن رگ های خونی و کاهش تأثیر فشار خون در بچه ها می گردد. سیر تراکم پلاکت های خون را کم می نماید و با ترومبوزیس در بچه ها مقابله می نماید.

9. درمان عفونت چشم

سیر از نظر وجود مواد مغذی بسیار غنی است. این مواد شامل کوئرستین، ویتامین C، سلنیوم هستند که در درمان عفونت چشم بسیار مؤثرند و سبب کاهش تورم چشم در بچه ها می شوند. درباره میزان مناسب سیر برای استفاده جهت درمان عفونت چشم بچه ها با پزشک مشورت کنید.

10. درمان سرماخوردگی و سرفه

سیر خام خاصیت دارویی دارد که در درمان سرماخوردگی و سرفه بسیار مؤثر است. پس از مشاهده علائم سرماخوردگی به کودک خود دو حبه سیر تازه بدهید تا علائم سرماخوردگی را کمتر کنید. پس از مدت کوتاهی کودک درمان خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1039

به "10 خاصیت معجزه آسای سیر برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خاصیت معجزه آسای سیر برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید